SUPPORT

Hierboven vindt u onze handleidingen voor het Compaan familieportaal en onze twee Compaan tablets. Hieronder vindt u dan weer extra gebruikersinformatie en onze antwoorden op vaak gestelde vragen.
Heeft u nog andere vragen of wenst u hulp? Aarzel niet, wij helpen u graag. U kan direct contact opnemen met onze telefonische helpdesk. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 10.00 tot 18.00 op 078 48 51 81 (zonaal tarief). Liever een bericht sturen? Mail uw vraag naar info@uwcompaan.be.

Veel gestelde vragen

De Compaan is geschikt voor senioren die niet (meer) met de computer overweg kunnen maar nog wel deel willen uitmaken van onze digitale wereld. Zij willen bij voorbeeld ook graag een foto of filmpje ontvangen, een berichtje schrijven of een video gesprek aangaan. Met de Compaan kan dat op een eenvoudige manier. Als familie of vriend kunt u de Compaan gebruiker overal ter wereld bereiken, ook als u in het buitenland woont of vanop uw vakantie-adres. Voor mantelzorgers biedt de Compaan faciliteiten waardoor zorg op afstand nog makkelijker wordt. Wilt u meer weten, dan belt u ons via 078 48 51 81 of mailt ons via info@uwcompaan.be.
De Compaan is volledig aangepast aan de behoeften van senioren. Simpel in gebruik en door duidelijke knoppen makkelijk te bedienen. De Compaan is gemaakt voor senioren die niet (meer) met de computer of gewone tablet overweg kunnen maar nog wel in contact willen staan met vrienden en familie. Vrienden en familie communiceren met de Compaan via het Portaal, een beveiligde website die alleen toegankelijk is voor contactpersonen. De Compaan wordt door de mantelzorger gepersonaliseerd naar de specifieke wensen van de gebruiker. Zo is de Compaan een op maat gemaakt communicatiemiddel. De Compaan heeft daarnaast een support team die op aandachtige en prettige wijze omgaat met klantvragen.
U heeft besloten uw abonnement op te zeggen. U kunt uw opzegging bij voorkeur telefonisch doorgeven, maar ook per mail of via het Portaal. U kan ons bereiken via info@uwcompaan.be of via 078 48 51 81
Het is ook mogelijk om berichten en foto’s naar de Compaan te versturen vanuit uw eigen mailprogramma. Stuur uw bericht simpelweg naar het e-mailadres van de Compaan-gebruiker. Dit e-mailadres eindigt altijd op @mijncompaan.be en vindt u in het Portaal bovenaan de pagina Bericht sturen. Foto’s kunt u bijvoegen. Een eventueel onderwerp van de e-mail gebruiken we als omschrijving van de foto op de Compaan.
U kunt de Compaan overal ter wereld bereiken via het Portaal op smartphone, tablet of PC. Installeer de Web App zodat u vanuit uw startscherm rechtstreeks het Portaal kunt bereiken. Android: Open de Chrome-browser op uw smartphone of tablet. Ga naar het Compaan Portaal: portaal.uwcompaan.be. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, en vink de optie Ingelogd blijven aan. Druk op de drie zwarte bolletjes rechtsboven in de adresbalk. Druk op Toevoegen aan startscherm en vervolgens op de knop Toevoegen. Apple: Open de Safari-browser op uw smartphone of tablet. Ga naar het Compaan Portaal: portaal.uwcompaan.be . Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, en vink de optie Ingelogd blijven aan. Druk onderaan in het scherm op het vierkante icoontje met het pijltje omhoog. Druk op Voeg toe aan beginscherm en vervolgens rechtsboven op Voeg toe.
Gaat u de Compaan op een andere locatie gebruiken? Dan adviseren we om de Compaan eerst uit te schakelen met de zwarte aan/uit-knop bovenop. Zodra u op de nieuwe locatie bent schakelt u de Compaan op dezelfde wijze weer in. Bij het opstarten zoekt de Compaan naar een netwerkverbinding. Selecteer het netwerk uit de lijst en voer het bijpassende wachtwoord in.
Nee, dit is niet mogelijk. De Compaan tablet is volledig aangepast aan de behoefte van senioren en wij hebben ervoor gekozen om u een totaaloplossing te bieden.
Wilt u een ander netwerk instellen? Zodra u de Compaan opstart kunt u tijdens het aftellen bij het aanmelden (u ziet een groen pictogram met vinkje) op het tandwieltje rechtsonder in het scherm drukken. Als u dit binnen 3 seconden doet kunt u een ander netwerk selecteren en het hiervoor bestemde wachtwoord invoeren. Komt u er zelf niet uit, dan belt u ons via 078 48 51 81. Wij helpen u graag verder.
U kunt contactmomenten vastleggen, een logboek bijhouden, documenten van zorgverleners delen, een medicijnherinnering en een goedemorgenmelding instellen. En uiteraard kunt u op afstand contact houden door te skypen of een bericht te sturen.
U kunt de tablet nog gebruiken als Samsung tablet nadat het abonnement is gestopt. De tablet naar fabrieksinstellingen brengen gaat door allereerst de houten schil te verwijderen (met behulp van een kruiskopschroevendraaier kunt u de vier schroefjes losmaken). Volg daarna deze instructie: 1. Houd de home-knop (onder het scherm in het midden) voor enkele seconden ingedrukt. 2. Trek de zwarte statusbalk bovenin het scherm naar beneden. 3. Druk op het tandwieltje rechtsboven en kies voor “Instellingen” en “Slechts eenmaal”. 4. Kies bovenin het scherm voor het tabje “Algemeen”. 5. Ga in het menu aan de linkerkant naar “Back-up maken en terugzetten”. 6. Kies voor “Standaardgegevens herstellen” en “Apparaat resetten”.
Op dit moment kunnen we niet overal in het land onze installatie diensten aanbieden. Bel ons als u meer informatie wenst via 078 48 51 81.
Ja, dit kan. Zodra u de Compaan opstart, wordt u stap voor stap meegenomen in het installatieproces. Komt u er zelf niet uit, dan kan u ons bellen via 078 48 51 81
Ja, de Compaan wordt uw eigendom.
De maximale levertijd is 7 werkdagen, maar in de meeste gevallen leveren wij binnen 3 tot 4 werkdagen.
Nee, zonder internetverbinding kan u de mogelijkheden van de Compaan niet gebruiken. Er bestaat wel een versie met SIM kaart, waarbij je geen internetverbinding thuis nodig hebt. Voor meer informatie hierover kunt u ons bellen op 078 48 51 81 .
Ja, op de Compaan kan gebruik worden gemaakt van internet. Vanuit het Portaal kunt u zes favorieten invoeren zodat de gebruiker op een eenvoudige manier naar zijn of haar favoriete website kan gaan. Daarnaast kan u makkelijk het internetadres ingeven en surfen naar waar u zelf wil.
Wij hebben verschillende locaties waar u de Compaan kunt uitproberen. Je kan tevens de tablet online uittesten door op DEMO te klikken op onze hoofdpagina. Wilt u meer weten, dan belt u naar 078 48 51 81 of stuurt u een mail naar info@uwcompaan.be
Bij de Compaan willen wij mensen echt helpen. Daarin gaan wij graag een stapje verder. Wij begrijpen dat senioren meer aandacht nodig hebben en nemen daarom altijd ruim de tijd voor vragen of opmerkingen. Wij staan 7 dagen per week van 09.00 tot 17.00 voor u klaar. De Compaan is gekoppeld aan een persoonlijk account, dit account staat bij ons opgeslagen. Hier wordt dagelijks een back-up van gemaakt. Mocht er toch iets gebeuren met uw Compaan, dan kunnen wij deze vervangen en met een druk op de knop uw gegevens overzetten. We zijn continu bezig om manieren te vinden waardoor we de Compaan nog beter en slimmer voor u kunnen inrichten. Elk kwartaal maken wij, o.a. op basis van feedback van onze klanten, nieuwe toepassingen voor de Compaan gebruikers. Deze toepassingen zijn automatisch voor u beschikbaar. Kent u dat? Vervelende reclamemails. Pop-ups en updates die geïnstalleerd moeten worden. Bij de Compaan heeft u hier geen last van. Door de versleutelde omgeving ontvangt de gebruiker geen ongewenste e-mails en pop-ups. Software updates maken wij voor u in orde zonder dat u daar iets voor hoeft te doen. Door beheer op afstand zorgen wij ervoor dat de Compaan altijd operationeel is. Komt u er niet uit? Na uw toestemming kunnen wij met u meekijken en lossen we het probleem ter plekke op. U kan ons bereiken via 078 48 51 81 of via info@uwcompaan.be

Nog andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op.